Часті питання

Якщо ви вже десь задекларовані і тепер хочете підписати декларацію у медичному центрі “Первинка”, тобто мати декларацію у іншого лікаря — просто необхідно підписати нову декларацію, і попередня декларація анулюється автоматично, розривати додатково її не треба.

Для потреб сімейного лікаря у лікуванні того чи іншого стану задекларованого пацієнта сімейний лікар медичного центру “Первинка” може безкоштовно зробити (рішення про потребу у дослідженнях приймає саме сімейний лікар, терапевт чи педіатр):

  • загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою;
  • загальний аналіз сечі;
  • глюкозу крові;
  • загальний холестерин.
  • швидкі тести на вагітність, на тропонін, ВІЛ, вірусні гепатити
  • електрокардіограму,
  • спірографію,
  • оцінити гостроту зору,
  • виміряти артеріальний тиск, вагу, зріст, окружність талії.

За потреби сімейний лікар випише електронні направлення на інші дослідження чи аналізи у медзаклади спеціалізованої допомоги (поліклініки, лікарні).

Щоб отримати лікарняний пацієнт повинен бути оглянутий лікарем на прийомі, і тільки за результатами огляду оформлюється медичний висновок про тимчасову непрацездатність (МВТН) у електронній системі охороні здоровʼя, а вже на його основі автоматично створюється електронний лікарняний у базі даних Пенсійного Фонду.
Важливо зауважити, що лікар, який створює лікарняний, безпосередньо несе відповідальність, зокрема фінансову, за:
– обґрунтованість лікарняного;
– дотримання правил оформлення лікарняного;
– внесення даних до медичної інформаційної системи;
– відповідність між спеціальністю лікаря, захворюванням та типом лікарняного;
– тривалість  лікарняного.
Адже з 1 січня 2023 року лікар може навіть заплатити штраф, якщо виявиться, що лікарняний наданий з порушеннями щодо оформлення чи без причини. Перевірку лікарняного можуть зробити як випадковим чином, так і за зверненням роботодавця, і будь-яке з порушень вищезазначених критеріїв веде до штрафу для лікаря.
‼️⚠️ Важливо, зараз абсолютно усі лікарі можуть оформити в електронній системі лікарняний або медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Від офтальмолога, онколога, травматолога до хірурга, невролога та сімейного лікаря. Як у державних, так і у приватних закладах. Це обов‘язкова умова до медичної ліцензії з 1 квітня 2023 року. ⚠️‼️ Тому, якщо лікар вузького профілю направляє вас до вашого сімейного лікаря чи терапевта для оформлення лікарняного, вмійте постояти за себе та ефективність свого часу на непотрібні візити, і вимагайте видачу лікарняного у лікаря, який безпосередньо встановив тимчасову непрацездатність. Не дайте витрачати ваш час дарма. 

Ваш електронний лікарняний створюється на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність (далі – МВТН), який виписує лікар. А лікарняний буде сформовано вже у Електронному реєстрі листків непрацездатності, яким опікується Пенсійний Фонд України. В особистому кабінеті на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви можете переглянути ваші листки непрацездатності: https://portal.pfu.gov.ua/

Під час створення лікарем МВТНу пацієнтам рекомендується перевірити коректність введеної лікарем інформації про особу (ПІБ та РНОКПП). А ще важливо отримати смс-повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Якщо таке повідомлення ви не отримали, перевірте актуальність внесеного в систему номеру телефону. Отримане повідомлення місить 16-значний номер МВНТ і підтверджує, що він був створений саме вам.

Як дізнатися, що е-лікарняний оформлено успішно? 

Є кілька способів отримання інформації про те, що ваш листок непрацездатності  є Електронному реєстрі листків непрацездатності, а, отже, доступний вашому роботодавцю.

1) фактом підтвердження успішного формування електронного лікарняного є отримання другого  смс-повідомлення, на цей раз від Пенсійного фонду України. Його ви отримаєте, якщо зареєструвалися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і там зазначили саме цей спосіб комунікації.

2) застраховані особи, які увійшли до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису, мають можливість перегляду даних щодо їх тимчасової втрати працездатності – пункт головного меню  «Тимчасова втрата працездатності».

Важливо розуміти, що успішність формування саме електронного лікарняного залежить від наявності ваших даних в Реєстрі застрахованих осіб, який веде Пенсійний фонд України. Їх має подати ваш роботодавець.

В яких випадках 2 смс-повідомлення можуть не прийти?

1.    Від електронної системи охорони здоров’я не прийде смс-повідомлення, якщо:

·  в системі неактуальний ваш номер телефону;

·  ви не обрали цей спосіб комунікації;

·  у вас змінилися персональні дані (наприклад, номер паспорта), а ви не повідомили про це лікаря;

·  якщо МВТН був помилково створений не вам.

 

2.    Від Пенсійного фонду України не прийде смс-повідомлення, якщо:

·  в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України ви не надали згоду на дистанційне інформування та не обрали цей спосіб комунікації;

·  в особистому кабінеті неактуальний номер телефону;

·  ви офіційно не працевлаштовані або не перебуваєте в трудових відносинах на час формування медичного висновку;

·  ви не є застрахованою особою і ваші дані відсутні в Реєстрі застрахованих осіб

·  ваш роботодавець не подав ваші дані для внесення в Реєстр застрахованих осіб.

Якщо електронний лікарняний не був сформований, слід запитати у лікаря, чи надходила до медичної інформаційної системи відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності щодо результату обробки медичного висновку про тимчасову непрацездатність. Якщо отримано відповідь ”не знайдено страхувальника”, а пацієнт є застрахованою особою, необхідно звернутися до роботодавця  або на гарячу лінію Пенсійного фонду України за телефоном 0 800 503 753

Так, у “Первинці” задекларовані пацієнти можуть вакцинуватись доступними державними вакцинами (доступними = ті, які розподілили на заклад від області і вони наявні у медичному центрі) згідно з календарем щеплень, зокрема і від COVID-19. Держава закуповує вакцини проти 10 хвороб — туберкульозу, поліомієліту, дифтерії, кашлюка, правця, кору, гепатиту В, гемофільної інфекції (хіб—інфекції), краснухи, епідемічного паротиту. Безкоштовно вакцинуватись проти цих хвороб можуть усі діти до 18 років. Дорослих вакцинують проти дифтерії і правця — кожні 10 років. 
Також для усіх пацієнтів доступна можливість замовити у “Первинці” вакцину, яка недоступна від держави, і вакцинуватись у медичному центрі.

ДІТЯМ
Усі лікарі “Первинки” направляють маленьких пацієнтів на вакцинацію для найкращого захисту від висококонтагіозних та небезпечних хвороб. Перелік необхідних щеплень та терміни, у які їх необхідно отримати визначає затверджений МОЗ Календар профілактичних щеплень:

  • Гепатит В (перша доба життя, 2 місяці, 6 місяців). Вакцина доступна безкоштовно від виробника з Південної Кореї (станом на 1 вересня 2019 року).
  • Туберкульоз (3—5 день від народження). Вакцина доступна безкоштовно від виробника з Болгарії (станом на 1 вересня 2019 року).
  • Кашлюк, дифтерія та правець (АКДП у 2, 4 та 6 місяців, АДП — у 18 місяців та 6 років, АДП—М — у 16 і кожні 10 років). Вакцина доступна безкоштовно від виробника з Індії (станом на 1 вересня 2019 року).
  • Поліомієліт (2,4,6 та 18 місяців, 6 та 14 років). Вакцини доступні безкоштовно від виробників з Бельгії та Франції (станом на 1 вересня 2019 року).
  • Хіб—інфекція (2,4 та 12 місяців). Вакцина доступна безкоштовно від виробника з Індії (станом на 1 вересня 2019 року).
  • Кір, паротит, краснуха (12 місяців і 6 років). Вакцина доступна безкоштовно від виробників з Бельгії та США (станом на 1 вересня 2019 року).

Якщо пропустили щеплення — треба надолужити їх якомога швидше, і лікар медичного центру “Первинка” допоможе вам скласти індивідуальний графік вакцинації. Вакцини від інших виробників можна купити за власний кошт в аптеці чи приватній клініці. 

 

ДОРОСЛИМ

Кожні 10 років дорослі мають отримати щеплення від дифтерії і правця.

Також варто вакцинуватись від кору, якщо ви належите до групи ризику (військовий, учасник ООС, медик, освітянин, студент), контактували з хворими на кір і не маєте підтверджених даних про щеплення в медичній карті або якщо у вас немає імунітету проти кору (за результатами аналізів на наявність антитіл IgG показник менше 1,0). Ці вакцини є безкоштовними для дорослих.

Крім того дорослим варто вакцинуватись проти: 

  • гепатитів А і В,
  • вірусу папіломи людини 
  • грипу щорічно. 

 

Абсолютно усі лікарі “Первинки”, як і будь-якого іншого приватного чи державного закладу України, чи то лікарі вузького профілю, чи то сімейні лікарі, терапевти та педіатри, можуть виписати електронні Направлення, які лікар вважає доцільними для стану пацієнта. еНаправлення на дослідження, які необхідні лікарю вузького профілю має виписувати саме той лікар, який ці направлення призначає – немає потреби бігати між онкологом чи урологом та сімейним лікарем, адже направлення на усі необхідні дослідження онколог чи уролог можуть виписати вам самостійно, функціонал в Електронній системі охорони здоровʼя однаковий для усіх лікарів.

еНаправлення діють в усій Україні в усіх закладах, які мають договір з НСЗУ на відповідну послугу. Перелік закладів з договорами доступний на сайті НСЗУ за посиланням: https://bit.ly/NSZU_speczaklad.

Після того, як лікар сформував направлення, ви отримуєте СМС з 16 значним кодом. 

А також ви можете знайти еНаправлення:
– у форматі коду у чат-боті у Телеграмі @PervynkaMedicalCenters_bot
– у форматі документу для друку у своєму особистому онлайн кабінеті від “Первинки”; д
ані для входу в особистий кабінет доступний через чат-бот у Телеграмі @PervynkaMedicalCenters_bot: Зв‘язатись -> Доступ до особистого кабінету -> відобразяться ваші дані і можливість перейти на patient.pervynka.in.ua, щоб ввести дані для входу.

Абсолютно усі лікарі “Первинки”, як і будь-якого іншого приватного чи державного медичного закладу України, чи то лікарі вузького профілю, чи то сімейні лікарі, терапевти та педіатри, можуть виписати електронні Рецепті, які лікар вважає доцільними для стану пацієнта.
Лише на окремі ліки з державної програми відшкодування ліків “Доступні ліки” рецепт може виписати тільки сімейний лікар.

еРецепти діють в усій Україні в усіх аптеках України, еРецепти за програмою “Доступні ліки” можна знайти в аптеках, які мають договір з НСЗУ. Ось ТУТ МАПА з аптеками-учасницями програми “Доступні ліки”

Після того, як лікар сформував електронний рецепт, ви отримуєте СМС з 16 значним кодом. 

А також ви можете знайти еРецепт:
– у форматі коду у чат-боті у Телеграмі @PervynkaMedicalCenters_bot
– у форматі документу для друку у своєму особистому онлайн кабінеті від “Первинки”; д
ані для входу в особистий кабінет доступний через чат-бот у Телеграмі @PervynkaMedicalCenters_bot: Зв‘язатись -> Доступ до особистого кабінету -> відобразяться ваші дані і можливість перейти на patient.pervynka.in.ua, щоб ввести дані для входу.

 

Який лікар виписує рецепт на які групи ліків за програмою “Доступні ліки”

  • серцево-судинні захворювання – обраний сімейний лікар/ терапевт/ педіатр
  • цукровий діабет 2 типу – обраний сімейний лікар/ терапевт/ педіатр
  • бронхіальна астма – обраний сімейний лікар/ терапевт/ педіатр
  • хронічне обструктивне захворювання легень – обраний сімейний лікар/ терапевт/ педіатр
  • розлади психіки та поведінки (шизофренія, шизотипові стани, розлади настрою, невротичні розлади, пов’язані зі стресом та ін.) – психіатр
  • епілепсія – психіатр або невролог
  • нецукровий діабет – ендокринолог
  • цукровий (інсулінозалежний) діабет) – ендокринолог
  • хвороба Паркінсона – невролог
  • імуносупресивні препарати для людей після проведеної трансплантації – трансплант-координатор.

Для імуносупресивних препаратів рецепт може створити !лише! трансплант-координатор. За рештою напрямків лікарі вузького профілю мають створити план лікування для пацієнта в eHealth (ЕСОЗ), щоб виписати рецепт. При нагальні потребі, якщо створено план лікування, обраний сімейний лікар, терапевт чи педіатр зможе виписати наступні рецепти щодо захворювання.

Ось тут алфавітний перелік ліків, дозування і скільки ГРН за них треба буде доплатити пацієнту.  Щоб знайти, які саме ліки повністю  безоплатні, потрібно дивитись у стовпці №16 – усі комірки із сумою доплати в 0,00 грн. Потрібний препарат потрібно шукати у стовпці №2 за міжнародною непатентованою назвою, у стовпці №5 – потрібне дозування.
Швидко дізнатись яка міжнародна непатентована назва (МНН) у препарата можна ТУТ

Пільгові міські програми управляються міською владою, та, на жаль, наразі жодне з міст не включає приватні заклади у пільгові міські програми, зокрема і “Первинку”. Сподіваємось, що це колись зміниться. Однак, на жаль, наразі у “Первинці” неможливо отримати пільгові ліки, харчування та памперси за міськими програмами.

Якщо вам важливо отримувати пільгові ліки, харчування та памперси, тоді краще задекларуватись у комунальному закладі вашого міста.

Так, за потреби, у “Первинці” лікар може сформувати направлення на МСЕК (медико-соціальну експертизу) для отримання чи підтвердження статусу щодо інвалідності. На первинній ланці оформлюються повторні МСЕК за вузьким профілем захворювань та первинні МСЕК за загальними захворюваннями.
Первинні МСЕК для захворювань вузького профілю необхідно звернутись до лікарів вузького профілю.

Так, звісно. Якщо усі щеплення проходили у «Первинці», то лікар видрукує форму з електронної картки. Якщо частина вакцинацій зроблена до того як ви задекларувались у «Первинці» і вони не внесені попереднім лікарем у Електронну систему охорони здоровʼя, то необхідно принести на рецепцію попередню амбулаторну карту чи форму 063, щоб доформувати документ з усіма щепленнями

Так, звісно, ваш лікар формує ці довідки за потреби. Нагадаємо, що довідки для щорічних оглядів варто робити у будь-яку пору року протягом року – і на весні, і влітку без черг чи очікування. Тобто не тільки перед початком навчального року 😉 

Довідка 1-ОМК для спортивного тренера – не видаємо, таку довідку формує спортивний лікар.

Довідки форми 061 и 062 (довідки на гімнастику) – не видаємо – це до спеціалізованого закладу спортивної медицини.
Довідка на спортивні ЗМАГАННЯ, марафон, збори тощо – не видаємо, це до спеціалізованого закладу спортивної медицини.

Довідка у воєнкомат – не видаємо. Акти заповнює лікар спеціаліст. Обстеження для воєнкомату – у самому воєнкоматі або на платній основі у “Первинці”.

Довідка 083 (в автошколу, для отримання прав, длядопускадо автомобілю, щодо придатності до керування транспортним засобом) – не видаємо.

Довідка в суд (для отримання опіки) не видаємо – ми видаємо тільки довідку про огляд, що дієздатний бути опікуном, але не для суду.

Довідка для зброї – не видаємо

Довідка, що людина перехворіла на COVID-19 в незалежності від рівнівіммуногобулінів G – якщо людина спостерігалась з COVID-19 не у “Первинці”, то не можемо видати довідку.

Якщо вам повністю відмовляють у обслуговуванні за еНаправленням у закладі, тому що направлення “якесь не таке” чи треба “додатковий договір”, то попередити “Первинку” хто саме (імʼя посада) у якому закладі та коли відмовив, аби ми могли звʼязатись із закладом.
Якщо з направленням все добре, то прямо на місці можна подзвонити 16-77 у НСЗУ (ті, хто платять гроші медичним закладам за послуги) і попросити допомоги та залишити скаргу.
 

 

Тривалість прийому лікаря у медичному центрі “Первинка” залежить від послуги чи спеціальності лікаря. Наприклад, консультація сімейного лікаря триває 20 хв, однак у випадку дуже високого навантаження (наприклад, у епідсезон) тривалість може бути скорочена до 15 хв, аби прийняти якнайбільше пацієнтів, яким необхідна медична допомога.
Також для уточнень чи запитів на подовження рецептів у “Первинці” можна записатись на дзвінок лікаря, і лікар перетелефонує  з 8.00 до 19.00 протягом дня, на коли заброньований дзвінок.

У медичному центрі “Первинка” ми дотримуємось протиепідемічних заходів та заходів з інфекційного контролю. Зокрема, один із заходів – розмежування у прийомах пацієнтів із ознаками інфекційних захворювань, що передаються повітряним чи повітряно-крапельним шляхом.
Саме тому при записі ми у “Первинці” просимо обов’язково повідомляйте мету візиту — це допоможе визначити коли  найкраще вас записати на візит. А також ця інформація допомагає визначити чи можливо вирішити питання віддалено, чи обовʼязково приходити на візит, і додатково ця інформація допомагає лікарю підготуватись до прийому.

Якісну допомогу пацієнтам будь-який лікар найкраще може надати саме у медичному центрі, де є все необхідне. Тому окрім випадків патронажу новонароджених, лише лікарі самостійно приймають рішення у потребі для виклику – пацієнт звертається, лікар оцінює ситуацію і приймає рішення чи є потреба у виїзді.

Лікарі не виїжджають на виклики щодо невеликої температури чи не висококонтагіозного захворювання на 1-3 день хвороби.